Matematik

Valborg nyss överstökat. Inte mycket att säga om..

Det som däremot kan verka mycket när man tänker efter är hur mycket korvbröd vi äter..
ALLT!!!!!! kommer med en lastbil på något sätt, vad du än gör/håller på med,det är vi ju överrens om sen tidigare..

Senaste dagarnra har jag haft riktig fin körning som jag gärna skulle vilja fortsätta med av olika anledningar. Men själva godset under dessa fyra dagar har i huvudsak bestått av fryst korvbröd.

Hur många korvbröd har då stått på flaket? Tänker inte ta fram miniräknaren men man kan säga så här:
I varje låda rymms ca 96st korvbröd. På varje pall står det 80 st lådor. Varje lass (ett/dag i fyra dagar) rymmer 48 pall. I detta lass räknas också in 5-10 pall hamburgerbröd. Men för enkelhetens skull klassar jag dessa åxå som korvbröd (då jag ej vet antal/låda och pall)

Som en extra nöt till detta kan sägas att innan körning av korbröd har jag även kört jäst som ska till bl a bagerier. Hur många korvbröd utvinner man av ca 30 ton jäst??? (ca 130 ton färsk blötjäst på dessa fyra dagar)

Tänk på den du!  :=D

Ha en trevlig långhelg! / M

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0