"Red Bull ger dig vingar"..Eller hur??

Vissa dagar ter sig lite märkligt, eller rättare sagt hur man fördriver tiden på dessa.
En dag som denna då man vakna på tok för tidigt av olika anledningar kunde man ju bara inte sitta hemma och se solen gå oanvänd förbi på himeln :)
Efter ett par sms med en mycket god vän som bor lite "på landet" en bit utanför stan och övertalande från henne om att "skippa frukosten och kom hit och ät" (för att spara dyr prattid) åkte jag med snabba ryck mot lite nordligare breddgrader.

En helt underbar förmiddag i solen där vi prata om allt och inget, både tråkiga och roliga saker, fkade och bara njöt. Att dessutom telefonen var kvar i bilen gjorde inte saken sämre. Är man på "landet" vill man ju njuta av lugnet och fågelkvitter:)

Tiden går fort när man har trevligt och min gode vän skulle iväg på annat. Men i stället för att åka hem tog jag en sväng förbi Arlanda Flygplats. Flygplan är nåt som alltid facinerat mig. Och en dag som denna med klarblå himmel kunde man ju inte annat än bara stå och titta på dessa vidunder i timtal.

Och vissa saker får tala för sigt självt:: Betalar man 50 spänn i P-avgift bara för att gå i Sky City och ta nåt att äta medan man tittar på allt som rör sig på banan (och se alla spännande passagerare) samt när P-tiden gått ut förflyttar man sig utanför området bara för att se "något maffigt" flyga över huvudet. Står man då kvar på samma plats i flera timmar, stundtals pratande i telefon...Ja, då vet i hundan om man inte borde tänka på hur man man mår, egentligen :). Var nog på Arlanda området i ca fyra timmar (!)

Fast och andra sidan, från vilken plats på jorden jag pratar i telefon har väl ingen betydelse. Jag var ju iallafall utomhus i solen:)

Trevligt resa kära läsare!

Högt i det blå!
Högt i det blå! Ingen stor jumbo Airbus men...

bara flyg
Ingen fågel utan ett flygplan

Kommentarer
Postat av: Sofia

Nu e man då hemkommen från andra sidan jordklotet! :) Kackerlackan Ragnar är död och flygplanet gjorde så att man fortfarande har lock för öronen. Men det var det enda negativa ;) Så du spenderade fyra timmar att titta på flygplan? Jag satt i ett sånt i närmare sex ;P Kram på dig

2009-04-12 @ 22:46:07
URL: http://zoofian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0