Papperslösa samhället (?)

"Det blir inte så mycket papper med dator va?"

Så lät det för många herrans år sen.. Ikväll var vi på en liten utbildning inom företaget då nya handdatorer ska installeras i samtliga bilar.
Datorerna ska användas som ett komplement till fraktsedlarna... Själva grejen hur man ska göra med handdatorn var inte så svårt.
Men varför ska det vara så många olika moment bara för att flytta en pall från punkta A till B som måste knappas in?..Visst, jag har lite förståelse över det här fallet Schenkers logistik och deras affärsidé. Men ändå går det lite till överdrift tycker jag...

Och hur var det sen med mindre papper (?)...Fraktsedeln som ändå måste skirvas på osv ska ju tillbaka till företaget..Och infon som jag samlat i handdatorn kommer ju garanterat ut på ett papper som en back-up sen, eller??..

Nu är jag absolut inte negativ till nymoderniheter utan är bara lite fundersam över att det ska vara så "flashit" bara för att en dator är inblandad.....

Kvällen avnjöts med ett glas starkcider från ett varmt bad... Jobbar man mycket i ett kyllager är det nog bra för lederna att få lite värme..Men mer än så behövs nog.....Kanske dax att ta i det där med motion på riktig,...

Ha en fin fin lill-lördag :) / M


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0