Vår dag eller vårdag med Ragnar?

Vilken underbart skön dag idag :)
Trodde jag skulle bli sittandes inne idag, men det hade inte samvetet ro till. Igår var jag så trött att jag satt och somnade med fingrarna på tangentbordet när jag chattade och vakande av att det pep och blinkade " meddelandet för stort och kan ej skickas". Idag skulle jag ta vara på dagen på ett bättre sätt

Efter att ha "bjudit ut in mig själv" till en träff med en av mina goaste vänner blev det en liten tripp i solen där vi bara satt och njöt, pratade och skrattade medan vi åt på varsin mycket välsmakande glass på en parkbänk tillsammans med flugan Ragnar.
En liten promenix i solen där "men röd är en vacker färg"  är skäl nog att för att gå mot röd gubbe  :D

Ena promenaden avlöste den andra. På väg hem med kollektivtrafiken fick jag ett samtal av en annan vän som behövde prata av sig lite under en något längre motionssträcka. Hem och byta skor och sen på det igen .Solen sken ikapp med oss hela kvällen.
Under denna lilla rutt fick jag lära mig att man kan tjäna tio spänn genom att vrida på huvudet. Biträdet i butiken där vi tog vårat pitstop-fika (som avnjöts på en brygga vid vattnet tills solen gick ner) sa: "Varför tittar du där?".
Fattade ingenting utan fortsatte titta på samma skyllt bakom disken
"Titta inte på den. Vänd dig om. vi har kampanj, 39 kr istället för 49 om du läser den andra skylten"

Blev en helt lyckad eftermiddag/kväll. Skönt att det inte blev dans som det var tänkt. Detta var verkligen toppen med två toppen personer att valla runt med.

Tack S och M för en underbar vårdag i solen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0