Sanna madrömmar.... del 2/2

Kan ju inte skirva en blogg om 30års fest utan att avslja vad lilla gubben fick. Tyvärr e ju blogguppläget som så att man får läsa i bakvänd ordning, mao borde dett inlägg hamnat under det andra istället för över...

Här kan du läsa vad Magnus fick: http://www.boxexperience.com/sv/artiklar/guidad-takvandring-2.html

Till detta skrev jag en liten limrik som jag är sååå stolt över att jag vill dela med mig av denna till er :) Skrev ut den med en fin bild på Magnus i bakgrunden.



Magnus, du har säkert testat allt

Gått på styltor, åkt gokart och tyckt det var ballt

Att bygga hus och köra taxi

Ja du, gubben, var inte så kaxig


Det finns många saker du kanske inte trodde gick att göra

Men låt nu mig få berätta, om du detta tål att höra

Att bygga om ditt hus är en sak

Men har du någonsin klättrat på alla dessa tak?


Hur som helst finns det lite hyss vi gjort som små

Men det är inget vi kan rå på

Tyvärr är inte mitt minne det som funkar bäst

Att måla källargolvet i Frövi är nog det som vi minns mest


Färgen på golvet i källaren har för länge sedan torkat och stelnat

Och vad var det vi sa: "Oj pappa, det var visst inte menat"

Än i dag kan man med ett smile säga till mor och far

"Vet ni om att färgen på golvet ännu sitter kvar?"


Ända sen vi var små är det mycket som vi gjort

Men detta är en av alla saker som jag inte vill ha ogjort

När vi en dag blir vuxna och lär oss veta hut och vett

Ska vi sitta i varsin gungstol och bara skratta åt allt som skett

Trettio är ingen ålder, bara talet efter tjugonio

Och vem vet -  vi kanske blir etthundra nio?


Denna grej du nu av mig ska få

 Gäller det bara att gå på.

Det behövs inga prylar eller andra ting,

Men när du väl står där hoppas jag du säger:

"What a cool thing"


 


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej vännen !!Tack för att du körde alla dessa mil för att få komma ner till oss :)Festen blev verkligen lyckad och tack för all hjälp m presenter och så (ja du vet ju) :Puss & Kram

2009-06-14 @ 17:09:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0