Politik

Inte trodde jag att man skulle kunna bli lite involverad i politik näst intill bokstavligt talat. Men så skedde i onsdags då min käre vän Anna var på besök i storstan med ett härligt gäng som skulle på studiebesök genom en lokalpolitiker från hembygden.
Då köra bil/buss i denna stad är lite speciellt var detta uppkomsten till mitt lilla besök i riksdagen. Hon behövde helt enkelt en privatchaufför.

Ett besök i den stora salen fick inleda besöket under ledning riksdagspolitikern av Chatrine Pålsson som vår privata guide i den ofantligt stora riksdagsbyggnaden. Just där inne pågick en partiledardebatt mellan bland andra Maud Olofsson och Mona Sahlin.

Och jag måste få säga att det märks Chatrine är "en av oss" från landsbygden. Så härligt glatt humör och lite klämstjeck som vi säger. Ingen stel person som man kan tro. Snarare tvärtom. Hon var lite "olydig" och visade oss saker man kanske inte skulle få se med en vanlig guide.


Shopping och glass var ett givet inslag för några av resenärerna som var med innan jag lotsade mina vänner ur stan och de själva fick ratta sina fordon mot söder


salen      mona och maud

Kommentarer
Postat av: Anna

Martin martin va trevligt det va att dig få ha med denna dag !!!!Tack för allt!!!!

2009-06-14 @ 17:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0