Fy hund(an) vilken padda till resa


Då har ännu en helg lagts till historieböckerna. En helg där undertecknad lämnade storstan för att få komma ut lite på "landsbygden" och småländska höglandet. Och mindre stress givetvis.


Och stressa det var nåt som jag redan innan avresa fick tänka till på.
Hade gjort upp en liten tidsplan på när jag tänkte åka från 08-stan men då min käre väns flickvän hade annonserat om ett besök i storstan fick man ju genast tänka om vad tid eg är.. Och speciellt inte när man ser/ träffar henne så ofta. Att hon dessutom hade med sig en lika go hundvalp (finsk lapphund) gjorde mig ännu mer motiverad att stanna kvar en stund.


Helgen som sådan blev en go helg hos en speciell och mysig kollega där dans var ett givet inslag. Även här fanns det några fyrbenta vänner inblandat. (jo, både hos kollegan och på dansen = samma hundar)


Grilla måste vara nåt av det bästa man kan göra innan man ska på dans och hör verkligen sommaren till. Då kommunikationen ang var grillpartyt skulle äga rum var lite bristfällig gjorde att lagom till de beskedet kom hann vi redan få ner lite god annanskassler med ris. Men grillat är grillat och det finns det alltid lite plats för *ler*


På återresan mot fjollträsk blev det efter lite omvägar besök hos en annan vän (där det fanns två katter) även en svängom på dansgolvet i Ljungsbro. Men här blev det åxå bara en "bra" danskväll, trots ännu ett canonband på scen och mycket folk.
Kanske är dags att ta en lite timeout i dansen då den rätta känslan och flytet i dansen lyst med sin frånvaro???


McDonalds får stå för denna resas "Tänk på den du"- skylt. Vid kassan till en av deras restauranger satt en skylt som jag inte riktigt förstår budskapet med.: "Våra tomater är tyvärr slut men hamburgarna går att få utan tomat om så önskas" (???)

Till sist vill jag bara säga åxå att alla dessa (galna) resor man gjort med bil (många och långa) skulle inte vait lika lätta att genonföra utan min lilla "padda" till bil. Ingen märkvärdig sådan. Helt lagom stor med ett lagom coolt utseende med lagom stor motor för att kunna ha det lilla extra vid omkörningar osv.. Och så ligger han ju så fint. Ligger som en padda på vägen helt enkelt *ler*


    

Finsk lapphund som fick mig att stanna tiden lite. Duktig vovve!


Något mer intressant än att vara med på bild i sikte. Matte kanske eller en grillbit? :P

Trött tax efter dans kanske (?)

"Paddan" som tar mig dit jag vill på ett behagligt sätt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0