Berörande text

Efter en underbar helg med många härliga skulle man ju kunna tro att jag tänkt skriva ett inlägg om det. Men icke sa nicke... Behöver lite bilder för att i så fall kunna göra ett komplett blogginlägg. Och dessa bilder finns på en annan kamera.

Istället kommer det en text som följde med en av de presenter jag fick när jag fyllde år
från en av mina närmsta vänner.
Att nedan text berörde mig lika mycket som när syrrans barn sjöng för mig i telefon på nämnd dag är det inget snack om. Håll till godo:)

Vi möttes på en regnig camping i Malungs by
detta var när jag inom dansen var ganska ny
Du var gästfri och bjöd på varmt the
när jag hade åkt hoj och kom fram klockan tre

I förtältet satt vi alla och ljög
på presenningen med trasmattan låg alla skor i en hög
Det märktes direkt att du var ovanligt snäll
därför blev vi kvar hos dig till det blev kväll

Nu när du min vän, som jag även kallar lillebror
fyller 30 år och äntligen blivit stor
undrar jag vad han ska få, denna tok
e väl ingen idé att ge honom en bok?

För när du sitter på jobbet i din stora bil
upptagen med att ratta den, mil efter mil
så kanske du ändå ibland vill ha nåt annat att göra?
Du kan inte välja på mycket, för du ska ju köra

Men nu vet jag! Här ska du få höra.
------------------------------------------------------------------------

Tack E för dessa fina ord :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

väl bekomme!!

2009-09-22 @ 11:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0