En musicalisk helg på hög nivå

Vet i tusan hur jag ska börja denna blogg. Efter en trevlig helg blev det väll en inte lika trevlig start på veckan.. Kommer ev att skriva ett annat inlägg om just denna dag...

Helgen till ära var mina kära föräldrar här på besök samt en kompis som jag bjöd med upp i samma veva.
För lite drygt två veckor sedan gick jag ju rakryggad in i nästa decennier och de var i
syfte av det som besöket blev ett faktum.

Ett besök som blev lite till det bättre måste jag få säga. Och mycket tack vare min kära mamma som det är lite "jädra anammat" i om man så säger :)
Hon hade redan långt i förväg planerat denna helg åt oss alla fyra. Främst med att boka biljetter till Buddy Holly Musical med Brolle Jr i huvudrollen.

Och det var en musical som innehöll mycket bra musik (blev danssugen redan efter några akter), lite humor och rent ut sagt ett jäkla drag i slutet då det mer eller mindre blev allsång med stående, jublande och applåderande publik. Det hela skedde inne på Göta Lejon. Dock saknade jag lite dans i den bemärkelsen att det blev stundtals lite stelt när låt efter låt drogs av. Några bakgrundsdansare alternativt ett rent dansnummer skulle gjort ett litet + i kanten :)

Tidigare under samma dag hade vi allesammans varit inne i Gamla Stan och shoppat lite i bl a http://www.christinaschollin.com/ - änglabutik och även sett Högvakten under avlösning inför stor publik.

Ett besök, som lockade pappa mer än shopping, blev det ute i det lite mer än 155 meter höga Kaknästornet med dess oändliga utsikt över nästan hela Sthlm. Där intogs även dagens lunch som sedan visade sig hålla i ända till efter musicalen :). Med andra ord, vi blev rejält mätta där "uppe i luften" :) 

På söndagen äntrade de åter bussen som skulle ta dem hela vägen ner till småland och respektive hemorter. Efter lämnade de sig (förutom ett en trevlig helg för oss alla) även ett presentkort på Jack´n Jones, en eltandborste (önskat mig av syster som tilllika är tandhygienist) några kort/bilder från systerbarnen samt en oöppningsbar sparbössa som jag tänker döpa till "Bostadsbidrag - ja tack" .
Detta då jag efter vår lilla shoppingrunda i GS insåg att det inte är lika kul att köpa något till sig själv när man inte har eget boende.
Dax att börja spara med andra ord.:) 

     
 

Bild texter:
1). Högvakten,
2). STOR nalle (jämför med dörren bakom),
3) Kakis (där uppe kan man se ner)
4). Brolle Jr (Omslaget till programmbladet)
5). Egobild i Gamla Stan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0