Vi sitter alla i samma båt

Vet inte vad det tagit åt mig men det känns som om det enda jag skriver om är jobbet..
Så kommer även denna att handla om.


Och vad beror ovan "fenomen" på? Hittar två, nästan tre orsaker till det.


Den första är att det är ju där jag tillbringar mer än en hälften av min vakna tid på dygnet. Sömnen är ju bara ett stilla tidsfördriv mellan jobbet och att umgås med mina underbara vänner/kompisar man har.


Den andra orsaken är att jag trivs så förbaskat med mitt jobb och har alltid gjort, trots vissa motiga dagar. Eller säga att jag trivs är nog att ta i underkant J. Älskar jobbet lika mycket som min familj och vännerna..


"Nästan tredje" är att jag har svårt att bestämma mig av hur mycket av mitt övriga privat liv jag tycker är intressant/värt att delge er. Tycker att en blogg ska ju på nåt vis fylla ett budskap till störst delen. Vill inte sitta och rabbla hur mycket köttbullar jag ätit eller varför jag för små kalsonger på mig osv....


Det råder ett visst kaos på ett känt företag i Sverige nu där jag delvis känner mig indirekt berörd. Och det beror på att en person har uttalat sig om ev. brister mm på detta företag. Personen (känner honom/henne INTE) är i samma bransch som jag, dvs. yrkeschaffis.
Och jag kan inte bara förstå vad det är för mening med att gå ut i tidningen och ta upp detta??? Vi, vi som håller HELA Sverige vid liv (tänk efter så är det ingen överdrift alls) är ju redan i många fall "kriminella" i mångas ögon. Vi kör för fort, vi har överlast, "fuskar" med raster, är både fulla och trötta, kör utan bromsar, står i vägen och mycket mycket mer, sägs det!!


Vad är syftet med hela uttalet??  Berört företag i sig lider väl tillräckligt redan?? Det späder ju bara på myten om "kriminella yrkeschaufförer". Speciellt de chaufförer som är på berörda företag ofta och hämtar/lämnar gods. De blir ju per automatik "misstänkta" även för ev sabotage kanske, eller tjallare..Rykten sprids ju snabbare än man skiter.  
Det finns mycket vi vet om olika företags rutiner, men det tycker jag är en "yrkeshemlighet" att inte sprida vidare. Oavsett om det handlar om en portkod eller tillverkningssätt, tex...


Gjort e gjort och det är inte mycket hänga upp sig för.
Tycker det bara är lite synd att en sån här mediagrej kan vändas till våran (yrkeschaufförernas) nackdel ännu mer. Vi är redan hårt utsatta som det är med "pappa blåljus" och förstoringsglaset i högsta hugg hack i häl bara för att finna nåt att skriva ut en orimligt hög böteslapp på.

Om alla ror åt rätt håll blir det mindre tungt för oss alla...


Kommentarer
Postat av: Patrik

Visst har väl varje yrke/yrkesgrupp en massa typiska stämplar på sig kan vara svåra att sudda ut, i synenrhet om motsatsen bevisas i media.

Det finns alltid massa avundsjuka som framhävs mellan raderna.

Jag har slutat läsa massmediala skrfter med avseende på att "hitta" negativa punkter riktade till viss grupp/person utan försöker bilda mig en egen uppfattning när jag väl lär känna en person inom aktuell yrkesgrupp.

Det är väl det minsta man kan begära att behandla varje människa lika oavsett yrke, kön, nationalitet, ålder religion, utbilning, lönenivå, etc tills man kan bevisa motsatsen

2009-03-30 @ 12:32:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0