Att ha ett KK...

... är något som borde vara en "rättighet", inte en möjlighet. Fast å andra sidan, hur skulle det se ut då här i landet, och världen?? Snacka om kaos!

Själv har jag..ja...tre KK skulle man kunna säga. Man skulle kunna kalla dem för olika graderingar. Även ett bonus KK. 
Och dessa har man haft mycket nytta av. Iaf det första. Det är ju tackvare KK:na man har möjlighet att åka till vissa orter, utan krav, skyldigheter, eller nåt annat att ta hänsyn till. Helt kravlöst gör man vad man vill med sitt KK.
Men det finns ju dock några regler man måste följa. Och dessa tror jag att var och varannan människa förstår bäst själv hur man anpassar sig till utan att det blir diskussion med tredje part.

Och det är med hjälp av dessa KK jag haft en bra minisemester då man varit både på Öland och haft ett par underbara dagar ,varit hemma på barndomsorten och några flera ställen. Och det är åxå tackvare KK man lärt känna massa folk åxå, som man garanterat inte skulle träffat annars. Främst inom dansen på senare år. Jag har över lag ett bra liv som jag kan tacka mina KK för. Det ger en viss frihet så att säga.

Förra helgen fick jag mig åxå ett NYP. Eller rättare sagt två. Tack L för det! Det satt fint och gav lätt lite mersmak.*ler* Och jag lovar och svär (inte av egen erfarenhet - för guds skull!) att dessa två, KK och NYP, INTE ska beblandas med varandra av någon som helst anledning! Om så skulle uppstå, ring en nära vän som åxå har ett KK och hjälper dig.

Men visst, det finns en liten nackdel med ett KK, som inte finns med NYP. Ett KK kostar betydligt mer i "underhåll" med mera men det är det klart värt för man får så mycket frihet (under ansvar) tillbaka!

Så därför har jag ett råd till dig som har möjlighet och råd att skaffa dig ett KörKort - gör det! Om du inte kan/gör det då kvittar det hur många NYP, dvs varm NYPonsoppa. spättsat med likör43 och sedan lite vispad grädde ovanpå det, du h(t)ar. Då finns det ju en betydligt mindre risk att tredje part (läs: polis) kan straffa dig så du även mister ditt/dina KK.

Ta det lugnt i trafiken och var rädd om ditt KK! *smile*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0