Var är du nåns stans? (24/7)


Satt under nattens körning och funderade på en sak, som vanligt. Men inte vad som...

När jag var i 15-20 års åldern och precis flyttat hemifrån hade jag en nära vän där som jag umgicks/pratade en massa med. Vi gick i samma klass från åk 1-9. Men pga jobb flyttade han först till Kalmar och sedan pga kärleken till Mariestad. (denna flytt hjälpte jag honom med då han själv inte hade KK då)

Drygt ett halvår efter det försvann vår nästan dagliga kontakt av olika saker och nu börjar jag bli väldigt sugen på att upp kontakten igen. Vi har inte pratat eller setts på ca 10 år så jag vet inte ett dugg hur han har det, om han har egna barn/gift sig mm. Han vet nog minst lika lite om mig....

Gjorde en sökning på Eniro och fann hans namn (tror jag) reggat på tre olika mobilnummer fast samma adress, På Eniro står ju även när personen fyller år det datumet stämde (tur man har bra minne ibland).

Så nu sitter jag här, med adress och tre mobilnummer (som förmodligen är nåt av sambons eller barnens) och vet inte riktigt hur jag ska ta upp kontaken. För jag vet att kommer att göra det och jag vill! Men vad säger man efter 10 år till nån? Skickar man sms, snigelbrev eller ringer? Nånting säger mig ändå att det förmodligen slår väl ut och uppskattas, när det nu blir av...

Har ett kortare kvällspass ikväll och köra så det får bli kvällskörningens uppdrag, att dikta ihop nåt, förutom leveranserna. Men tar gärna emot tips hur jag ska gå till väga...

Ha en fin dag/helg../.Martin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0