Sanna mardrömmar och dunderhonung på 30 års fest, del 1/2

När blir man gammal? Är det från första dagen man föds eller är det när man går i pension.?  Eller är det rent av vid 30års ålder?*ler*

I helgen som gick var jag nere i småland på just 30 års fest då min bäste vän och barndomskompis Magnus får byta ut siffrorna då han framöver ska fylla i ålder i dokument med mera.
En fest som var mycket trevlig på många vis. Men det hela började med lite äventyr och en liten sann mardröm natten mot lördag.
Pga jobb och trevligt besök av fyrfota vänner med husse och matte på "besök" blev det inte till att åka ner förrän på lördag, samma dag som festen skulle äga rum.

Natten mot den samma hade jag en märklig dröm som jag skrev ovan. Bl a drömde jag att jag kom för sent till festen och även hade totalt glömt hans present i bilen då man var tvungen att cykla sista biten. I samma dröm drömde jag åxå att jag var på krogen och pga ett akut toabesök var jag den sista som lämna stället. Blev utslängd av städpersonalen...

Hur som, efter en gemensam frukost med mina vänner på lördagen bar det så småningom av mot söder runt kl tio, nån timme senare än jag tänkt. Men då festen inte börja förrän kl 18 hade jag ju gott om tid, eller?
Redan när jag svängde upp på motorvägen sa det klick i huvet och jag kom på att presenten hängde kvar på dörrhandtaget till köket. Tur jag inte hann köra längre. Efter nån timmes körning skickade jag av en "slump" ett sms till Magnus fru, till lika värdinna, en liten förfrågan om det var kl 18 eller 19 partyt började. Fick ett mindre roligt svar tillbaka där stod kl 16 (!!!),  Jag som både skulle tanka bilen, köpa ny skjorta, installera mig hos föräldrarna samt skriva ut ett grattiskort på datorn innan dess. Givetvis köra de ca 35 milen åxå.
Men men, har man en padda till bil går ju färden som bekant smärtfritt och lite olagligt ner. Efter exakt fyra timmar stod bilen parkerad på gården hos mor och far. Då var allt ovan gjort uton datautrskiften (kommer i nästa blogginlägg)

Festen hos Magnus började med, förutom välkomstdrink, en mycket speciell och rolig tipspromenad där jag kan lova att INGEN hade en chans lista ut svaren innan.
Vid varje fråga bestod svarsalternativen av personer som var med på festen. När sedan hela promenaden var slut skulle svaren redovisas genom att de personer som var med som alternativ skulle göra upp i form av en tävling under berörd fråga.
Tex: "Vem suger bäst?" Då skulle dessa tre personer, i det här fallet tre tjejer (?!) dricka en cider med ett sugrör. En annan fråga var. "Vem har störst?" Då var det några oss killar som skulle dra den största stickan (för inte skulle vi dra ner byxorna och....)*ler*

Detta mycket trevliga sätt bidrog till massvis med skratt och en bra gemenskap. Skulle kunna skriva mer om festen men en återresa till mot sthlm måste åxå få plats i bloggen.Och vi som var på plats vet hur bra vi hade det :)

Återresan skedde redan dagen efter då plikten kallade tidigt på måndag morron. Efter "sedvanligt" umgänge med syster, och syskonbarn och middag hos mor (utomhusgrillad mat, mums) bar det av mot 08 igen.
För en gång skull tänkte jag köpa en ny skiva att ha och lyssna på under hemresan. Men lustigt nog fanns det inga musik-cd:s att köpa, bara ljudböcker. Jaja, tänkte jag, nån sån måste man ju äga så det blev till att lyssna på Bamse och Stora Stygga Vargen mfl istället :)


När det bara var ca fyra mil kvar innan jag åter såg hyreshuset  jag bor i i Stockholm kände jag magen börja knipa och jag gjorde allt för att hålla mig de sista 20 minuterna. Men när ca 1,5 mil återstod var gränsen nådd och jag lyckades i sista stund svänga in på en mack och lätta på trycket, bokstavligt talat. Men jag tror aldrig tiden känts så lång som när man står i kön till toan och känner att vilken sekund som helst händer en olycka i mina byxor. Och jag kan skriva under på att den som säger "att knulla är skönt, den personen kan aldrig ha varit riktigt skitnödig"

En snabbvisit i småland blev det,.Men den var mycket lyckad och värd varenda kilometer.


Gissa vem som är yngst? ( i några månader till iaf)


Denna dörrmatta kan tala för sig självt nu va? Haha


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0