Hänger inte på storleken eller längden

Kanske dax att skriva lite nu sen förrra kraftansträngningen sen jag la upp lite bilder. Måste tagit musten ur mig, haha...
 
Men ärligt så vet jag inte vad jag ska skriva om.:s ? Ska jag skriva om siffran 110, 20 eller bokstaven P. Att skriva om alla tre kan resultera i en lååååååång blogg och det bllir både jobbigt att skriva och läsa för dig.
Att skriva om P kan bli väääääldigt kort, om jag inte ska vända på orden och fördjupa mig.
Att skriva om 110 kan bli långt (bokstavligt talat och kanske lite tajtigt). Kan visserligen förkorta detta mycket enkelt...
Att skriva om 20 kan åxå bli kort (av privata skäl)...

110 och P har visserligen en gemensam nämnare...

Jag gör ändå ett försök att sammanfatta alla tre, 110, 20 och P....

Kossor!
Det var det tips jag fick av en god vän när jag skulle handla present N . Åkte upp till en leksaksaffär i Globen för att sen om där fanns några kossor... Jojomänsan! Där fans det både "Kosing", och "Ge mig klöver" tryckta på dessa sparbössor. Den senare föll mig i smaken....

Kvällen kom och jag skulle hämta några goda vänner som åxå skulle till samma kalas... På vägen dit i bilen började vi fundera över en sak som visade sig bli mycket trevligare och bättre än vi trott. En gemensam nära vän skulle ha ett "litet" för ca 20 pers. Inget onormalt med det, men att lika många pers på lika stor yta, en student lgh på 20kvm...(??) Vad säger man..Kunde inte blivit så mycket trevligare, mysigare och mer gemenskap. Att vi var kvar ända till kl 04 får tala för sig självt... Tack för en mycket lyckad fest N..


Att inte festa i ett läge som ovan kan vara smart (hade lika kul ändå). Min chef ringde och väckte mig och undra om jag kunde köra en specialkörning. I ett sånt läge, lite sömn och yrvaken vill man ju gärna fundera en stund och återkomma. Men när chefen säger: "helst inte, för då kanske jag får det svar jag lNTE vill ha " .
Smart chef för jag sa ja innan jag visste vad det handlade om. En körning mellan ICA lagret i Sthlm till lagret i Helsingborg var det tal om

Efter x antal samtal om var jag skulle lasta, hur dags, vilket fordon osv, bar det av från Sthlm runt kl 21 i söndagskväll. Ett lass på bara 14 ton innehållande bl a blöjor och chips 
Ca 9 h, 55 mil motorväg låg nu framför mig, enkel resa. Eftersom jag inte hade mitt eget ekipage med all go musik i lånade jag ett knippe av en kompis. Men hädanefter ska jag titta i fodralen INNAN jag åker. Nästan hälften av de jag lånat var tomma..Nåja, Karlavagnen på SR P4 går att lyssna på med, till viss del.

Resan flöt på bra. En resan på nätt och jämt 110 mil t/r där nästan våren visade sig till riktigt skitväder med snödrivor och blåst avlöstes under ca 30h jag var borta. I övrigt hänvisar jag till tidigare blogg om livet på vägarna.Jag älskar mitt jobb och livet på vägarna, så det så! Denna resa inget undatag...


ett vanligt inslag på ett vanligt jobb

normal arbetsmiljö på ett normalt jobb


Det jag inte älskar är folk som inte kan skilja på ditt och mitt och andras egendom. Hade det varit första april hade jag nog inte tagit åt mig. Men under min lilla tripp på 110 mil fick jag, och även mina kollegor ett meddelande på den lilla PC-pocketen vi har i bilarna att nån/några Puckon har stulit vårat släp som till hör "min" bil jag kör i vanliga fall. Stals tydligen samma natt som jag körde ner till Helsingborg. Släpet lastat med livsmedel från Scan och stod "inlåst" på allmänt område. Ge faan i våra prinskorvar och köttbullar mm!!!!

Dax och hänga upp tvätt! Trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Patrik

Usch...köra ett stort ekipage i snömodd o mörker en söndagkväll 55 mil ...nej tack , men är glad att det finns folk som vill göra det.

Gillar mitt datanörds/skrivbords/pappersvändar-jobb ännu mer nu :-)

2009-03-30 @ 11:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0