Blickar lite framåt

Opps, här var det länge sen jag skrev nåt... Kanske dax nu eller inte...

Har väl egentligen inte känt att det funnits nåt direkt intressant att skriva om.. Eller ja, kanske om jag velat antränga mig lite.. Nu sista dagarna har jag tappat stinget lite och den positiva gnistan. Det har sina skäl till det som jag inte tänker gå in närmre på. Ni som känner mig vet vad jag menar...

Solen skiner ute just och satt för en stund sen och slumrade till i den samma. Hoppas att lite solenergi kan få mig att känna mer glädje och längtan till det som komma skall..

För från och med torsdag stämplar jag ut mig som 29-åring och det är bl a det jag borde känna mer glädje över..Det ska ju vara kul att fylla år :)!!!.. Dock har jag avböjt mig allt stort firande mm..Hade lite planer att fixa nån fest av nåt slag men har helt enkelt inte haft motivation/vilja etc till det.. Kan väl ha fest eller göra nåt skoj när jag fyller 31 eller längre fram i vinter... Orkar helt inte göra nån större grej av att jag fyller jämt...

På lördag bär det av (om allt går som tänkt)  på en liten kryssning tvärs över sundet, dvs Åland t/r...Det får bli mitt eget lilla firande tillsammans med några vänner. Dock inte i det syfte jag åker...

Har tänkt att nån gång ska jag även ta tag i utseendet på bloggen och göra den lite mer personlig. Det märks när det skett :)

Som avslutning på dett lilla spontana inlägg kan jag säga att tidigare inlägg "Var är du nån stans" har verkställts och jag har lyckats få tag i min emigrerade vän..:). Förbaskat kul att det gav ett bra/lyckat resultat :)

Chaio!/ M

Kommentarer
Postat av: En Nära Vän

Nu är jag här inne igen, brukar besöka denna blogg någon gång då och då. Känner att jag inte behöver avslöja mig rikgt mer än så här i det personliga.



Men det är mig som inlägget "Var är du nån stans" handlar om. Jag måste bara säga att jag blev grymt förvånad av att min sambo talade om att jag fått post från Arla, Tankarna började fundera om jag inte redan hade fått svar på det där jobb jag sökte. Samtidigt så pratade jag i min mobil med en kompis och kom precis från jobbet. Så slet upp det där brevet, tänkte att det står som det brukar göra när man söker jobb och får skriftliga svar "Tack för din ansökan, Det har varit svårt att fatta detta beslut, men efter noga övervägande har vi valt att inte gå vidare med din ansökan." Men i stället så Började jag läsa samtidigt som jag pratade vidare i telefonen, tills jag kom en bit ner i brevet. Så fick jag säga till han i andra änden. Jag ringer dig senare eller i morgon. Jag blev först lite förvånad, eller ska jag säga överraskad av att få "vanlig" post som är intressant att läsa och från en Martin som jag inte pratat med på i alla fall 8-9 år. Detta var skoj, så jag beslutade mig att slå Martin en signal redan samma kväll. Vilket blev ett litet snabbt samtal, men ändå så roligt att prata lite igen.

Detta var en rolig händelse en fredag som det var när jag öppnade brevet. Sedan har vi pratat några långa samtal med, precis som förr ca 3 timmar eller så :P det händer mycket på många år och många grejer att prata om.

Nä nu ska jag inte ta upp mer utrymme i kommentaren, får ta tag i min "nerlaggda" eller dåligt uppdaterade blogg som brukar handla om fiske och skriva ett längre och mer detaljerat inlägg om detta.

2009-09-04 @ 18:24:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0