När jag ändå håller på...


Gokväll kära läsare, om det nu finns några :)

Har nu suttit i ca en timme och försökt ändra utseendet lite på bloggen här..Men det är inte lätt om man vill ha en personlig touch över det hela..Ändå har jag tagit hjälp av olika designsidor för att få hjälp..Men men, det hjälps tydligen inte så nu är det som det är och jag är uppenbarligen inte så smart vad gäller koder och stilmallar som man ska gå in och ändra på..

Så istället för det tänkte jag skriva ett inlägg här om sommaren, igen..Varför inte göra två flugor på smällen när jag ändå är inloggad :D

Inte det mest uppmuntrande inlägget om sommaren kanske utan en reflektion över att den tråkigt nu är över för i år :(

Hur märker man då att sommaren är över, även om det forfarande finns fina kvällar att ta vara på?
Som yrkeschaffis man är har jag märkt i trafiken att alla storstadsbor nu kommit hem till stan igen..Det är köer i trafiken som aldrig förr åt alla håll och kanter vissa tider på dygnet.  Även leveratörsmässigt märks det.. Nu är det ordinarie folk som jobbar och man "vet" när andra leveratörer är på plats, vem som öppnar lagerdörren mm istället för massa olika ersättare, på gott och ont.

Svårt att hitta p-platser både i stan och hemma utanför bostaden. Solen har lyst med sin frånvaro lite väl länge nu. Har personligen inte solat sen i mitten av juli.. Är ju soldyrkare..

I tisdags för drygt en vecka sen åkte långbyxorna på (i jobbet främst).. Jobbat i shorts sen början på sommaren och ha då i åtanke att jag jobbar med kyl och frys varor. 

Många nöjesställen slår snart igen portarna för säsongen liksom många turistorter (främst de vid kusten) blir precis öde..

Men det mest persoliga avstampet mellan sommar och höst är att utedanserna på logar och folkparker nu är över.Som ett känt utryck säger : "De gå int å förklar för någe som int nå begriper". För det är ju ändå något speciellt med att dansa utomhus... 

Näe, precis som i förra inlägget så gäller det att blicka framåt nu..Även om jag inte är nåt stort fans av främst hösten...
Men det händer lite kul framöver närmsta tiden så det blir nog lattjolajban emellanåt också med goa vänner. :)

Detta vänner. är sommar på hög nivå...Både bildmässigt och låtmässigt : http://www.youtube.com/watch?v=bT-brWmElvA

Tjao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0